Perheet aloittivat syysloman vieton Lemmikki Tampere messuilla!

14.10.2024

Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa koettiin vauhdikas ja lämminhenkinen viikonloppu, kun Lemmikki Tampere täytti messuhallit eläimillä ja eläinten ystävillä. Tapahtumassa vieraili kahden päivän aikana yli 8 000 kävijää. Tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimi Prima Pet Premium Oy. Ensi vuonna Lemmikki Tampere järjestetään 20.-21.9.2025.

Tapahtumassa näytteilleasettajat tarjosivat kävijöille ammattilaisten vinkkejä sekä tuotteita ja palveluita niin lemmikkieläinten hyvinvoinnin tueksi kuin oman lemmikin hankintaan ja hoitoon. Näyttelyalueella oli laaja kattaus asiantuntijoita ja eläimiä. Mukana oli niin lemmikkiyhdistyksiä kuin yrityksiä, jotka esittelevät lemmikkieläintuotteita ja -palveluita. Näyttelyalueella tapahtumassa esittäytyvät muun muassa koirat, kissat, kanit, jyrsijät, matelijat, kalat ja käärmeet.

– Suuri kiitos kaikille mukana olleille yhdistyksille ja yhteistyökumppaneille. Oli ilo nähdä, miten kaikki ovat mukana niin suurella sydämellä. Messujen lämmin ja iloinen tunnelma sai jälleen kiitosta, kertoo tapahtuman projektipäällikkö Paula Karhu.

Youtube-suosikit innostivat nuorempia messukävijöitä

YouTube-tähdet Niko ja Santtu -lavashow sekä Meet & Greet -tilaisuus keräsivät satoja faneja tapaamaan suosikkitubettajia. Niko ja Santtu olivat kuvanneet bengalikissoistaan vain messuilla nähtävän videon, jossa nähtiin Lumin, Ilmarin ja Tikun touhuja sekä arkirutiineja.

Pirkanmaan Rotukissayhdistys ry:n kansainvälinen kissanäyttely keräsi jälleen runsaasti osanottajia sekä innokkaita kissafaneja ihastelemaan lajiensa muotovalioita.

Rotuesittelyt, näytökset ja erilaiset kisat kiinnostivat kävijöitä

Rotuesittelyjä nähtiin mm. Suomen Maine Coon -kissat ry:n ja Pirkanmaan Noutajakoirayhdistys ry:n toimesta. Oman aikansa lavalla ja näytöskentällä saivat myös afgaanivinttikoirat ja suuret laumanvartijarodut.

Vauhtia viikonlopun ohjelmaan toivat Tampereen Seudun Koirakerho ry:n toko-näytökset sekä Ylöjärven Koirakerho ry:n agility-kilpailut.

Asiantuntijoiden vinkit otettiin kiinnostuneina vastaan

Kävijät kuulivat ammattilaisten neuvot muun muassa siihen, kuinka luoda hyvä suhde koiran ja lapsen välille, miten ja mitä kannattaa huomioida harkitessa rescue-lemmikin adoptoimista ulkomailta. Myös jyrsijöiden fanit saivat vinkkejä hoitoon ja eläimen aktivointiin, kun lemmikkinä on hiiri, hamsteri, marsu tai vaikkapa kani.

– Tapahtuma tarjosi meille ainutlaatuisen tilaisuuden päästä kani- ja jyrsijäharrastajien pariin kertomaan uudesta Prima Small Pets -täysravintosarjastamme. Messupäiviin mahtui monen monta innostavaa ajatustenvaihtoa pienten lemmikkien ruokinnasta ja hyvinvoinnista, sekä toki reippaasti hilpeää tunnelmaa, iloitsee Prima Pet Premiumin Petra Vedsted

LISÄTIEDOT: www.lemmikkitampere.fi #lemmikkitampere
Tampereen Messut -konserni, tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi

Paula Karhu, projektipäällikkö Lemmikki Tampere -messut, p. 040 071 6199