Etusivu » Kävijälle » Turvallisesti messuille pandemian aikana » Usein kysyttyä
Suojamaskit ja turvavälit
Tuleeko maskipakko?
Tuleeko ylläpitää kahden metrin turvaväliä? AVIn määräämät kahden metrin turvavälit eivät ole voimassa tällä hetkellä.
Koskeeko kahden metrin turvaväli osastojen henkilökuntaa? AVIn päätökset turvaväleistä eivät koske työpaikkoja tai työn tekemistä ja messuosastoilla yritykset ovat töissä.
Kävijämäärät
Rajataanko päiväkohtaista kävijämäärää?
Voidaanko kävijöiden tuloa porrastaa, esimerkiksi messulippu aamupäivälle ja toisille henkilöille iltapäivälle?
Tuotteet osastolla
Voinko jakaa osastollani esitteitä, virvokkeita tai makeisia? Kyllä, mikäli jaat ne itse. Messuvieraat eivät saa omatoimisesti ottaa tuotteita.
Onko mahdollista tarjota elintarvikkeita? Messuosastolla on mahdollista tarjota elintarvikkeita. Huomionarvoista kuitenkin on, että osastohenkilökunnan tulee jakaa tarjottavat tuotteet hygieenisesti suoraan asiakkaalle. Messuvieraat eivät saa omatoimisesti ottaa tuotteita. Elintarvikkeista tulee ilmoittaa ravintoloitsija Finnrestalle (vastuuvapauslomake) sekä tarvittaessa elintarvikevalvontaan. Osastolla käsiteltävien elintarvikkeiden suhteen on noudatettava elintarvikelainsäädäntöä ja yleisiä hygieniaohjeita. Ilmoitusta ei tarvitse tehdä, mikäli kyseessä on vähäinen määrä esimerkiksi paperikääreellisiä makeisia, keksejä tai muuta kahvileipää, sipsejä tai kahvia.
Voinko tilata elintarvikkeita Finnrestalta? Kyllä, elintarvikkeita saa tilata ravintoloitsija Finnrestalta. Elintarvikkeiden tarjoilussa pätee yhtenäiset säännöt; ne tulee annostella ja jakaa itse, messuvieraat eivät saa omatoimisesti ottaa tuotteita.
Koronatestaus ja -rokotteet
Tuleeko koronan pikatestit messuille käyttöön? Tällä hetkellä pikatestaus ei ole käytössä tapahtumissamme. Tapahtumiin saavutaan vain terveenä. Vastuullisinta ja tärkeintä on jättää tapahtuma väliin, mikäli oireita on.
Näytetäänkö ovella rokotustodistus tai negatiivinen koronatestitulos?
Tapahtuminen mahdollinen siirtyminenMitä tapahtuu, jos olen ostanut lipun ja tapahtuma siirtyy?
Mikäli tapahtuma siirtyy mikä on uusi ajankohta? Tapahtuman uusista ajankohdista tiedotetaan mahdollisimman pian tapahtumasivuilla. Tapahtuman siirtyessä siirtyykö osastopaikkani automaattisesti seuraavaan kertaan?
Peruutukset, osasto ja palautuksetVoinko peruuttaa osastoni tämän kevään tapahtumiin? Tapahtuman järjestettäessä normaalit tapahtumien peruutusehdot pätevät. Osastopaikan siirto seuraavaan tapahtumaan pätee tietyin ehdoin, olethan yhteydessä asiakaspalveluun. p. 0207 701 222 (ma–pe klo 9–15), asiakaspalvelu@tampereenmessut.fi
Saanko osastopaikasta rahat takaisin, jos tapahtuma siirtyy? Osastopaikka siirtyy tapahtuman mukana. Olethan yhteydessä asiakaspalveluun. p. 0207 701 222 (ma–pe klo 9–15), asiakaspalvelu@tampereenmessut.fi
Voinko saada ostetusta kävijälipusta rahat takaisin? Palautukset tehdään tilannekohtaisesti, olethan yhteydessä tahoon, mistä olet lipun ostanut.
Korona-altistuminenMitä jos altistun koronavirukselle messuilla? Miten altistumisista ilmoitetaan?
MateriaalitMistä löydän materiaaleja turvallisuusviestintään? Olemme laatineet valmiita graafisia materiaaleja asiakkaidemme ja sidosryhmiemme käyttöön.
|